środa, 20 marca 2013

„Zmagania z dietą” – akcja, dzień I


Witajcie,
jak pisałam w sobotę, biorę udział w akcji prowadzonej przez Beatę z bloga Z Pamiętnika Dietetyka. Dziewczyna ułożyła mi plan żywieniowy, w którym zwiększona jest podaż błonnika, tak aby uregulować mój nieco szwankujący przewód pokarmowy.

Moje relacje, opinie i zdjęcia możecie znaleźć na blogu Beaty, o tutaj. A u mnie chciałabym przedstawić Wam przepisy na te łatwe, szybkie i smaczne dania. Nie jest łatwo trzymać się planu żywieniowego, kiedy brakuje podstawowych produktów w Chile. Radzę sobie całkiem nieźle.

Kefir robię sama, chleb do diety też upiekłam sobie sama. No było kilka ciekawych zamian w związku z brakiem u mnie odpowiednich produktów, o czym będziecie dowiadywać się w kolejnych relacjach.

Śniadanie I
Tym razem sklepowa granola, brakło czasu i sił na robienie swojej. Po zakupie stwierdzam jednak, że domowa jest milion lat świetlnych przed tą sklepową.
Tak więc granola 50g, jedno starte jabłko, otręby, cynamon, wszystko zalane domowym kefirem.


Śniadanie II
2 kromki chleba żytnio pszennego (niedługo pokażę przepis na blogu). Sałata, grillowana pierś z kurczaka i plasterek pomidora.


Obiad
Smaczne połączenie warzyw i mięsa.
100 g wołowiny,
1 cebula,
1 ząbek czosnku
200g różnych papryk,
1 łyżka pasty pomidorowej,
*ulubione przyprawy, papryka ostra, oregano, sól, pieprz, tymianek, majeranek.

Wołowinę i warzywa pokroić w kostkę. Na patelni rozgrzać trochę oleju rzepakowego, podsmażyć cebulę, wrzucić mięso i poczekać, aż się usmaży. Dodać papryki, gdy już zmiękną całość „zaklepać” pastą pomidorową i przyprawami. Do tego podać osobno ryż brązowy i kilka różyczek kalafiora.


Kolacja
Szybka sałatka z brokułu, tuńczyka i pomidora. Całość można by zalać dipem czosnkowym.


Tak minął mi pierwszy dzień wyzwania :)

4 komentarze:

whiness pisze...

Zdrowa i całkiem smaczna ta dieta :) Powodzenia!

Inspirowane Smakiem pisze...

Obiadek wygląda szczególnie smacznie:)

Veronika pisze...

zazdroszczę domowego kefiru, z naszego sklepowego mleka nie ma szans go zrobić...

Agos pisze...

Veroniko, kefir robię z kartonowego mleka. Poszukaj info o grzybkach kefirowych. dzięki nim zakwasisz nawet mleko UHT

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...