niedziela, 3 marca 2013

Risotto i krewetki


To jest zupełny debiut w mojej kuchni, po raz pierwszy skusiłam się zrobić osławione włoskie risotto. Nigdy go nie jadłam, dlatego też obok stał mój Felipe i smakował co chwile czekając, aż wreszcie ziarenka ryżu osiągną pożądaną konsystencję. Przed przygotowaniem tego dania sporo się naczytałam, aby przypadkiem go nie spiep***niczyć ;) i aby wyszedł smaczny. Teraz z chęcią wybrałabym się do jakiejś włoskiej knajpy aby porównać smaki.

Samo risotto jednak, mimo że bardzo smaczne wydawało mi się jakieś takie ubogie i za proste. Postanowiłam osobno przyrządzić krewetki i udekorować nimi danie. Wyszło bardzo smacznie, lekko pikantnie, ale bez przesady. Przepyszny ryżowy krem z parmezanem, krewetkami, posypany natką pietruszki okazał się prostym daniem, które zacznę robić częściej.


Składniki dla 2 głodomorów lub 3 w miarę normalnych ludzi ;)
1 szklanka ryżu do risotto (arborio),
1 mała cebulka,
1 mały czosnek,
1 łyżka masła + dodatkowe 50g pod koniec,
2 – 3 łyżki oliwy z oliwek,
*ser parmezan, u mnie około 40g, ale następnym razem sypnę troszkę więcej,
*bulion - ciepły, około 1 litra, jak braknie to należy dolać zwykłej ciepłej wody, u mnie bulion niestety z kostki,
*około ½ szklanki białego wina (podgrzanego),
*szczypta szafranu,

W naczyniu rozgrzać masło z oliwą, wrzucić cebulkę, czosnek i szafran. Poczekać, aż cebulka się zeszkli i wtedy wsypać ryż. Mieszać dokładnie, aby każde ziarenko pokryło się masełkiem. Wlewamy ciepłe wino, mieszamy aż ryż je wchłonie. Zaczynamy dolewać po chochli bulionu, czekając aż poprzednia chochla zostanie całkowicie wchłonięta przez ryż. Czynność powtarzać, aż ziarenka ryżu będą miękkie i będą pięknie obtoczone kremowym sosem. Gdy stwierdzimy, że ryż jest już gotowy, naczynie zdejmujemy z ognia, dodajemy masło i parmezan, mieszamy całość i przykrywamy pokrywką na 2 minuty. To pozwala podobno „odpocząć” daniu i uzyskać kremową konsystencję


Składniki do krewetek:
*około 250 g mrożonych krewetek, rozmrożonych,
½ papryczki chili, drobno pokrojonej,
2 małe ząbki czosnku przeciśnięte przez praskę,
1 mała cebulka, drobno posiekana,
1 łyżka masła,
2 – 3 łyżki oliwy z oliwek,

Rozmrożone krewetki wrzucamy na wcześniej rozgrzaną patelnie z masełkiem, oliwą cebulką, czosnkiem i chili. Smażymy dosłownie tylko chwileczkę, około 2 – 3 minut. Dłuższa obróbka termiczna powoduje, że krewetki stają się gumowate.

Tak przyrządzone krewetki układamy na wierzchu risotto, całość dekorujemy natką pietruszki.

Pychota !! 

Brak komentarzy:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...