czwartek, 22 grudnia 2011

Muffiny marmurkowe z płatkami owsianymi

Dzisiaj mam powód do świętowania, wreszcie odebrałam chilijski dowód osobisty. Teraz już jestem oficjalnie i legalnie w Chile :D. Z okazji tego zdarzenia upiekłam muffiny…..znowu muffiny myślicie sobie… No tak, ale jest tyle możliwości, nieograniczone wariacje, że muffiny nigdy mi się nie znudzą. Wpadłam na pomysł zrobienia muffinek marmurkowych z płatkami owsianymi. W lodówce zalegało mi mleko skondensowane z tego przepisu. Trzeba było je wykorzystać. Nie użyłam dużo cukru, wystarczająco zawiera je mleko skondensowane. Muffiny wyszły bardzo smaczne, z ogromną ilością płatków owsianych, ładnie mi wyrosły a jeszcze szybciej zniknęły z talerza. Ehhh pewnie niedługo zrobię kolejne :).





Składniki:
1 szklanka mąki pszennej
½ szklanki mąki pełnoziarnistej
¾ szklanki płatków owsianych
2 łyżeczki proszku do pieczenia
4 łyżki cukru
½ szklanki mleka
½ puszki mleka skondensowanego
2 jajka
1 łyżka ekstraktu waniliowego
50 g roztopionej i ostudzonej margaryny (może być masło)
dodatkowo 2 łyżki kakao





Wykonanie: 

Obie mąki, proszek do pieczenia, cukier, płatki owsiane wymieszać w jednym naczyniu. W drugim naczyniu wymieszać mleko skondensowane, mleko, jajka, ekstrakt waniliowy i roztopi. oną margarynę. Połączyć zawartość obu naczyń. Odłożyć 12 łyżeczek ciasta do osobnego naczynia, a do reszty dodać kakao i wymieszać. Do formy muffinkowej nakładać wpierw łyżkę masy kakaowej, łyżeczkę masy jasnej i na wierzch masę kakaową. Piec około 20 minut w 180*C.


Smacznego !!!

Brak komentarzy:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...