wtorek, 27 grudnia 2011

Makaron z tuńczykiem i pieczarkami

Dzisiaj gotowałam…. dla odmiany, ale pewnie wieczorem stworze jakieś muffiny, chodzą mi po głowie od kilku dni. Wracając do obiadu…. Bardzo lubię makarony i nikt mi nie wmówi, że są niezdrowe i tuczące, po prostu nie i już !!! Może gdybym je jadłam codziennie to doznałabym jakiegoś defektu w postaci wałeczka na brzuchu albo boczków, ale staram się kontrolować ;). Obiad wyszedł pyszny, jak dla mnie w sam raz przyprawiony, ale obawiam się, że dla mojego „słodkiego mężczyzny” może być zbyt pikantne… upsss, no cóż jak wróci z pracy wieczorem to podam mu z wiadrem zimnej wody ;) Danie jest bardzo szybkie i proste, w Internecie istnieje tysiące wariacji na ten temat. Ja coś dodałam, coś odjęłam i powstała moja wersja, którą pewnie kiedyś jeszcze powtórzę. Może zrobię z innym makaronem… któż to wie, ciągle eksperymentuje i jak na razie z pozytywnym skutkiem. Ale do rzeczy, do przygotowania tego dania potrzebne są:



Składniki:
250g makaronu (u mnie spaghetti)
1 średnia cebula
250 g pieczarek
2 puszki tuńczyka w kawałkach w sosie własnym
1 papryczka aji lub chilli
Sól, pieprz, gałka muszkatołowa, tymianek
3 łyżki oleju






Wykonanie:
Makaron ugotować według instrukcji na opakowaniu. Pieczarki obrać i pokroić w plasterki, cebulę i papryczkę drobno posiekać. Tuńczyka odcedzić. Na głębokiej patelni rozgrzać olej, wrzucić cebulę i poczekać, aż się zeszkli. Dodać papryczkę podsmażyć lekko z cebulą. Wrzucić pieczarki i smażyć, aż zmiękną. Całość doprawić do smaku solą, pieprzem, gałką muszkatołową i tymiankiem. Na koniec dodać tuńczyka i lekko go rozdrobnić. Trzymać na ogniu ok. 3-4 min. Kiedy makaron się ugotuję odlać troszkę wody w mały garnuszek (w razie gdyby nasze pieczarki z tuńczykiem były suche). Dodać makaron do całości i wymieszać, w miarę potrzeby dolać wody z makaronu. Potrzymać jeszcze chwilkę na patelni i podawać. Proste i szybkie, z obieraniem pieczarek zajęło mi 40 min. Polecam makaronożercom.


Smacznego !!!

Brak komentarzy:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...