wtorek, 27 grudnia 2011

Zdrowe muffiny pomarańczowe

Jak napisałam we wcześniejszym poście, tak zrobiłam. Nie mogłam wytrzymać bo te muffinki chodziły mi po głowie już przed świętami. Chciałam stworzyć coś „zdrowego” w smacznej formie. No i wyszło tak jak chciałam, muffinki zawierają bombę błonnikową, a poza tym są bardzo pyszne. Już teraz chodzą mi po głowie kolejne wariacje na temat zdrowych muffinek, na pewno podzielę się rezultatami moich eksperymentów.


Składniki:
1 szklanka mąki pełnoziarnistej
½ szklanki kiełek pszenicy
½ szklanki otrąb pszennych
½ szklanki płatków owsianych
½ szklanki cukru
2 łyżeczki proszku do pieczenia
Starta skórka z 1 pomarańczy
½ szklanki soku pomarańczowego (wycisnąć pomarańcze i dolać resztę soku z kartonu)
2 jajka
¼ szklanki mleka
70g roztopionej i wystudzonej margaryny



Wykonanie:
W jednym naczyniu wymieszać wszystkie składniki suche: mąkę, kiełki pszenicy, otręby, płatki owsiane, cukier, proszek do pieczenia i skórkę z pomarańczy. W drugim naczyniu połączyć składniki mokre: jajka, sok pomarańczowy, mleko i roztopioną margarynę.
Zawartość obu naczyń połączyć (mokre do suchych) i wymieszać do połączenia składników. Jeśli masa wyda się za sucha, można dodać więcej mleka. Przygotować formę na muffinki i wykładać masę do 2/3 wysokości formy. Piec około 20 minut w 180*C


Smacznego !!!

1 komentarz:

Siaśka pisze...

mhmmm pyszne!! chciałabym w końcu dostać formę na muffiny!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...