wtorek, 20 grudnia 2011

Ciasteczka z płatków owsianych i kukurydzianych


W niedziele chciało nam się czegoś słodkiego, ale że nie lubimy kupnych ciastek, zakasałam rękawy i upiekłam ciastka w domu. Wybór padł na takie z płatkami owsianymi i kukurydzianymi. To był strzał w dziesiątkę, wyszły okropnie słodkie (tak jak lubimy), ciągnące, mięciutkie i świetnie pachnące. Przepis znalazłam na tej stronie i mogę śmiało polecić osobom, które lubią baaaaardzo słodkie wypieki.



Składniki:
125g masła
100ml słodzonego mleka skondensowanego
2 łyżki golden syropu (można zastąpić miodem)
90g płatków kukurydzianych (cornflakes)
90g płatków owsianych
125g mąki pszennej
2 łyżeczki mąki ziemniaczanej
1 łyżeczka sody oczyszczonej
kilka kropel ekstraktu z wanilii





Wykonanie:
W misce wymieszać przesianą mąkę, płatki owsiane i połamane płatki kukurydziane i sodę. W małym rondelku roztopić masło z mlekiem skondensowanym i golden syropem (ja użyłam miodu). Podgrzewać do rozpuszczenia się masła, od czasu do czasu zamieszać. Masę wylać na suche składniki i zagnieść ciasto. Będzie bardzo lepiące dzięki mleku skondensowanemu. Ja nakładałam kulki mniej więcej wielkości orzecha włoskiego pomagając sobie łyżeczką. Piec 12-15 minut w 180*C (moje były już gotowe po 10 minutach).


Smacznego !!!

Brak komentarzy:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...