sobota, 10 grudnia 2011

Muffinki marmurkowe/Muffins bicolor

I znowu upiekłam muffinki…. Ciągle eksperymentuje ze składnikami. Tym razem nie do końca wyszło tak jak sobie wymyśliłam, ale mam teraz powód, żeby zrobić je jeszcze raz. Bazą do moich muffinek był przepis z tej strony. Chciałam pokombinować ze składnikami i proporcjami i chyba przekombinowałam. W smaku muffinki są pyszne, jedyne co mi się nie podoba to konsystencja ciasta po upieczeniu: za ciężkie i za bardzo zwarte.... mój "pożeracz wszystkiego co słodkie" nie marudził, więc są jadalne. Następnym razem zrobię z tych samych składników i w tych samych proporcjach co autorka przepisu. Tym czasem podaje mój przepis po zmianach.

Unos de mis primeros muffins que he hecho en mi vida. Quedaron bien de sabor, sin embargo, no me gustó la consistencia después de hornearlos. No se ven bien, pero creo que necesitan solo un cambio de proporcion de los ingredientes y estarán perfectos.  


Składniki:
1 ¾ szklanki mąki pszennej
½ szklanki cukru
1 łyżka proszku do pieczenia
3 małe jajka
1 kubeczek jogurtu naturalnego i tyle samo mleka
1 łyżeczka ekstraktu waniliowego
70 g roztopionej i wystudzonej margaryny
2 łyżki kakao


Ingredientes:
1 ¾ tazas de harina (taza de 250 ml)
½ taza de azúcar (taza de 250ml)
1 cucharada de polvo para hornear
3 huevos pequeños
1 taza de yogur natural (poco leche, solo dependiendo de la consistencia de la masa)
1 cucharadita de extracto de vainilla
70 g de margarina, derretida y fría 
2 cucharadas de cacao



Wykonanie:
Na początek rozpuścić margarynę i odstawić do wystudzenia. W jednym naczyniu połączyć mąkę, proszek do pieczenia, cukier. Do drugiego naczynia wlać roztrzepane jajka, mleko, jogurt, ekstrakt waniliowy i wystudzoną margarynę. Całość wymieszać i wlać do składników suchych i wymieszać tylko do połączenia składników. Masę podzielić na 2 części. Do jednej z części dodać kakao i wymieszać. Nakładać na przemian ciemne i jasne ciasto, aż forma będzie wypełniona do ¾ wysokości. Piec 20 min w 180*C.

Preparación:
Disolver la margarina y dejar enfriar. En un recipiente, combine la harina, el polvo de hornear y el azúcar. El segundo plato verter los huevos batidos, la leche, el yogur, el extracto de vainilla y la margarina derretida y fría.  Vierta los ingredientes húmedos a los secos. Dividida  la masa en dos partes. Por una parte,  agregar la mezcla de cacao. Enmantequillar los moldes. Rellenar los moldes alternando las mezclas hasta ¾ de altura. Hornear 20 minutos a 180 *C.



Brak komentarzy:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...