piątek, 7 listopada 2014

Drożdżowe rogaliki z kokosowym nadzieniem

To jest mój pierwszy wypiek, który zrobiłam przy pomocy nowego pomocnika kuchennego. Muszę powiedzieć, że teraz pieczenie to jeszcze większa przyjemność. Odpada wyrabianie ciasta ręcznie, a to zrobione przez robota jest o niebo lepsze, pulchniejsze niż wyrabianie manualnie. Nadzienie też zrobiłam przy użyciu miksera kielichowego i masa wyszła idealnie gładka i delikatna. Jestem szczęśliwa mając taaaakiego pomagiera w kuchni.

Wracając do moich rogalików, jak zauważyliście od kilku postów wałkuję temat twarogu. On mi się chyba nigdy nie znudzi! Tym razem do sera dodałam wiórków kokosowych, takie połączenie jak najbardziej pasuje do drobniutkich rogalików. Kubek ciepłego kakao i rogalik….. jesteśmy w niebie. 


Składniki:
600 g mąki pszennej,
6 łyżek cukru,
3 jajka,
70 g masła/margaryny,
25 g drożdży świeżych,
½ szklanki ciepłego mleka,

Nadzienie:
350 g twarogu,
120 g wiórków kokosowych,
1 żółtko (białko będzie do posmarowania rogalików),
4 - 5 łyżek cukru,
100 - 120 ml śmietany 30 %,

*Pozostało mi około 3 łyżek nadzienia, żeby go nie wyrzucić, postanowiłam zrobić placuszki kokosowe. Tutaj przepis.


Wykonanie:
Z drożdży, łyżki mąki i cukru oraz odrobiny ciepłego mleka zrobić zaczyn. Do dobrze roztrzepanych jaj z cukrem dodać mąkę pszenną, cukier. Gdy zaczyn się ruszy, dodać do reszty składników i wymieszać, powoli dolewać ciepłe mleko. Zacząć wyrabiać ciasto, w razie potrzeby (gdy ciasto jest zbyt suche – dolać mleko, gdy zbyt mokre – podsypać trochę mąką). Wyrobić do połączenia się składników. Na koniec dodawać masło i dalej wyrabiać, masło bardzo szybko się wchłonie a ciasto nabierze gładkości i elastyczności. Wyrabiać, aż będzie ładnie odchodzić od ręki. Uformować kulę, przełożyć do miski, przykryć lnianą ściereczką i odstawić do wyrośnięcia na około 1 h.

W czasie gdy wyrasta ciasto można przygotować nadzienie. Wszystkie składniki dokładnie zblendować, aż powstanie gładka masa z niewielkimi kawałkami wiórków kokosowych. Jeśli będzie zbyt rzadka, można dodać troszkę mąki pszennej lub wiórków kokosowych. Masę wstawić do lodówki, fajne zastygnie i lekko stwardzieje, będzie się łatwo nakładać na rogaliki.

Wyrośnięte ciasto drożdżowe podzielić na 4 części, rozwałkować na spory okrąg i wycinać trójkąty. Na podstawę trójkąta nakładać po łyżeczce nadzienia i zawijać w kształt rogalika. Układać na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia. Odstawić przykryte lnianą ściereczką na 15 minut. W między czasie nagrzać piekarnik do 180*C, przed włożeniem do piekarnika posmarować białkiem. Ja swoje rogaliki piekłam w termoobiegu na dwóch blachach. Piec około 15 minut, aż nabiorą ładnego kolorku. Wyjąć na kratkę i wystudzić. Jeszcze ciepłe posmarować lukrem i posypać odrobiną wiórek kokosowych.

1 komentarz:

RedHead pisze...

Musiały być obłędne! :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...