piątek, 14 listopada 2014

Bułeczki grahamki



Bułeczki zrobione w celu wypróbowania nowej mąki grahama. Na niej jeszcze nie piekłam, pomijając oczywiście mąki typu „integral” w Chile. Graham to jednak inna bajka, lepsza !
Do moich testów wzięłam sprawdzony przepis z mojewypieki.com i tylko lekko go zmodyfikowałam ze względu na brak melasy. Moje bułeczki są z tego powodu nieco jaśniejsze niż pierwowzór. Kształt też zmieniłam na bardziej okrągły i posypałam płatkami owsianymi. Całość bardzo smaczna, zjedliśmy ze smakiem kanapeczki i z wędliną i dżemem. Kto jeszcze nie robił, to polecam !



Składniki na 10 sztuk:
pół szklanki letniego mleka,
pół szklanki letniej wody,
1,5 łyżki miodu,
1 łyżeczka soli,
2,5 szklanki mąki grahama,
1 szklanka mąki pszennej chlebowej (plus 2 - 3 łyżki na podsypanie)
30 ml oleju,
7 g suchych drożdży lub 14 g świeżych drożdży,

Dodatkowo:
1 jajko roztrzepane z 1 łyżką mleka do posmarowania

Wykonanie:
Suche drożdże wymieszać z mąkami (ze świeżymi wcześniej zrobić rozczyn). Mleko i wodę wymieszać z miodem, solą i olejem. Dodać do mąki, wyrobić. Wyrabiać około 10 minut do dokładnego połączenia się składników (najlepiej mikserem z przystawką - hakiem do ciasta drożdżowego), ciasto może pozostać klejące, ewentualnie można podsypać kilka łyżek mąki. Przykryć ściereczką i pozostawić przykryte w ciepłym miejscu, do podwojenia objętości (około 1,5 godziny).
Po tym czasie ciasto jeszcze raz krótko wyrobić. Podzielić na około 90 gramowe części, uformować okrągłe bułeczki i ułożyć na blaszce. Przed pieczeniem posmarować jajkiem roztrzepanym z 1 łyżką mleka oraz posypać płatkami owsianymi.
Piec w temperaturze 180ºC przez około 30 minut. Wystudzić na kratce.

2 komentarze:

Anonimowy pisze...

ile ja bym dała żeby mi takie bułeczki wyszły! cudowne, naprawdę. domowe pieczywko bije na głowę kupne :)

Agos pisze...

Popieram w 100% domowe pieczywko nie ma sobie równych. No i zawsze można zmienić coś w składzie i za każdym razem będzie coś innego do jedzenia.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...