czwartek, 31 maja 2012

Muffinki z miodem i orzechami


Te muffinki znalazłam w książeczce pod tytułem „Muffins” kupionej dla mnie jako prezent Bożonarodzeniowy. To jest dopiero drugi przepis z książki, który udało mi się upiec. Jakoś wolę tak z głowy zrobić muffiny, niż kierować się jakimś przepisem. Ale muszę powiedzieć, że muffinki są naprawdę przepyszne. Jedyne zastrzeżenie mam do rozmiarów. Podobno przepis jest na 12 sztuk i tak zrobiłam, ale wychodzą bardzo maciupkie . Następnym razem albo zwiększę składniki, albo nałożę więcej masy a zrobię mniej muffinek. W smaku jak już wcześniej napisałam przepyszne, z nutą cynamonu, gałki muszkatołowej i orzechów włoskich. Polecam.


Składniki:
85 g mąki z dodatkiem spulchniaczy (ja dałam zwykłą plus 2 łyżeczki proszku do pieczenia),
¼ łyżeczki mielonego cynamonu,
*szczypta mielonego goździka,
*szczypta gałki muszkatołowej,
6 łyżek masła lub margaryny,
85 g cukru,
1 łyżka miodu,
*skórka starta z jednej pomarańczy,
2 jajka,
40 g orzechów włoskich,

Posypka:
15 g orzechów włoskich,
¼ łyżeczki cynamonu,
2 łyżki miodu,
*sok z 1 pomarańczy,

Wykonanie:
W jednym naczyniu połączyć mąkę z proszkiem do pieczenia, goździkiem, cynamonem i gałką muszkatołową. W drugim naczyniu utrzeć z cukrem masło na puch. Dodać miód, skórkę z pomarańczy, na koniec po kolei jajka. Dodać mąkę z przyprawami i wymieszać całość. Wrzucić posiekane orzechy i jeszcze raz delikatnie przemieszać. Wypełnić formę muffinkową masą i wstawić do piekarnika na 20 minut do temp. 190*C.

Aby wykonać posypkę – polewę, należy wymieszać posiekane orzechy z cynamonem, dodać miód i sok z pomarańczy i gotować na wolnym ogniu, aż troszkę zgęstnieje.

Kiedy muffiny będą letnie, nakłuć je widelcem i polać naszą posypko - polewą, aż nasiąkną.



Smacznego !!!

1 komentarz:

Panna Malwinna pisze...

Kusząco wyglądają z tą posypką;)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...