sobota, 17 marca 2012

Tarta z puszystym manjarem

To jest moja totalna improwizacja. Niestety wyeliminowałam cukier i mąkę w swojej diecie w każdej postaci (przynajmniej na jakiś czas, aż mi się polepszy) i tarty nie próbowałam, ale wygląda przepysznie i jak się piekło to pachniało wszędzie słodką masą krówkową. Mój Felipe też stwierdził, że smakuje jak jeden z tutejszych deserów z kubeczka i że jest lżejszy niż mój poprzedni wypiek z manjarem. Masa jest puszysta, ma w sobie bąbelki powietrza i lekkość, która pozwala zjeść pół ciasta na raz. Gdy się piekła cała masa krówkowa fajnie się napuszyła, niestety w czasie stygnięcia opadła z powrotem do swojego stanu. Jak na improwizację jestem zadowolona z efektu końcowego, żałuję jednak że nie mogę spróbować.



Składniki na kruche ciasto:
175 g mąki pszennej,
100 g zimnego masła,
1 łyżka cukru pudru,
1 jajko,

Składniki na masę:
200 ml kremówki 30%-36%,
4 jajka,
5 łyżek mleka,
2 łyżeczki żelatyny,
1 łyżka mąki ziemniaczanej,
300 g masy krówkowej,

Wykonanie:
Składniki na kruche ciasto szybko zagnieść i wstawić do lodówki na 30 minut. Po tym czasie rozwałkować i wypełnić formę na tarte (u mnie forma 23 cm), wierzch przykryć papierem do pieczenia i wysypać troszkę fasoli lub ryżu tak aby w czasie pieczenia nasza tarta się nie wybrzuszyła. Piec z papierem około 15 minut, później zdjąć obciążenie i dopiec, aby lekko się zarumieniała. Ostawić do wystygnięcia.
 W mleku rozpuszczamy żelatynę i odstawiamy na 10 minut. W naczyniu miksujemy wszystkie składniki tylko do ich połączenia. Masę wylewamy na nasze kruche ciasto i wstawiamy do piekarnika na około 30 minut, aż masa się zetnie. Wyłączamy piekarnik i zostawiamy tarte w środku do wystygnięcia. Później przekładamy do lodówki. 


Smacznego !!!

1 komentarz:

chantel pisze...

zapewne smaczne :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...