sobota, 28 stycznia 2012

Manjarate cheesecake

Historia tego dzieła jest dosyć długa. Już jakiś czas Mój suszył mi głowę o ciasto o smaku manjar’u. Manjar to nic innego jak nasza masa kajmakowa, w Argentynie nazywają ją dulce de leche, a tutaj przyjęła się pod nazwą manjar. Widzieliśmy wiele razy takie ciasto w markecie i zawsze kiedy szliśmy do „Jumbo” Mój nie mógł spokojne przejść obok właśnie „Manjarate”. Długo się zastanawiałam z czego jest zrobione to ciasto-tarta-sernik.  Aż kilka dni temu przeglądając moje chilijskie przepisy natrafiłam na to coś. Wyglądało zupełnie identycznie jak to z „Jumbo”, składniki też nie były zbyt skomplikowane, kupiliśmy co potrzeba i zabrałam się do rzeczy. Niestety miałam za dużą tortownicę i mój wypiek wyszedł dość płaski. Myślę, że na tortownicę o średnicy 22 cm jest w sam raz. Nie pogorszyło to jednak smaku, mój sernik-tarta, wyszedł wyśmienity, z ciasteczkowym spodem a sama masa słodziutka i serowo-kajmakowa, po prostu pycha. Polecam tym, którzy uwielbiają smak manjaru.



Składniki:
Na spód
160g herbatników „petitków”
2 łyżki cukru
1 łyżka kakao
150 g miękkiego masła

Na masę:
1 łyżka żelatyny
¼ szklanki mleka
225 g serka typu Philadelphia (w temp pokojowej)
3 jaja
300-400 g masy kajmakowej


Wykonanie:

Herbatniki mielimy w blenderze razem z cukrem i kakao, dodajemy po trochu masło i miksujemy aż powstanie w miarę gładka masa. Tortownicę wykładamy folią aluminiową na spodzie i po brzegach, wykładamy nasz ciasteczkowy spód i wypełniamy całe dno tortownicy. Pieczemy około 10 minut aż się zezłoci. Po tym czasie odstawiamy do wystudzenia.

W szklance z mlekiem rozpuszczamy łyżkę żelatyny i odstawiamy na 2 minuty. W osobnym naczyniu miksujemy serek na gładką masę, dodajemy po kolei jajka i na końcu mleko z żelatyną. Ubijamy około 2 minut, po tym czasie dodajemy po trochu masy kajmakowej i ubijamy na wolniejszych obrotach. Wylewamy na wcześniej upieczony spód i wkładamy do piekarnika na około 35-40 minut. Piec w temp ok. 180*C, aż nasz masa serowo kajmakowa się zetnie. Odstawiamy do wystudzenia i wkładamy do lodówki na kilka godzin. Przed podaniem można udekorować z wierzchu tartą czekoladą lub zrobić polewę.


Smacznego !!!

4 komentarze:

mojetworyprzetwory pisze...

Musi być pyszne, świetny przepis, warty wyprobowania;)

Saratelka pisze...

O, jaki nieskomplikowany przepis a ciacho wygląda bardzo smakowicie! :D

Milena pisze...

Cos mi sie wydaje ze jutro zrobie to ciacho :) Znajoma na kawe przychodzi wiec bedzie jak znalazl :)

Agos pisze...

polecam, tylko jak masz mniejsza tortownice to lepiej,taka 20-22 cm średnicy. moja miała 26 i dlatego takie płaskie wyszło.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...