piątek, 9 marca 2012

Owsianka z papają


Na śniadanie w roli główniej przy akompaniamencie owsianki wystąpiła dziś papaja. Owoc wcześniej mi nieznany. Kupił mi ją mój Felipe w wersji „zasłoikowanej – Papaya al Jugo” czyli nic więcej jak papaja w soku. Sok bardzo słodki, po przeczytaniu składu wcale się nie dziwę….. cukier ;). Sama papaja też nie zachwyca, albo po prostu nie jestem przyzwyczajona do takich smaków. Tak czy siak postanowiłam ją wykorzystać w porannej owsiance i o dziwo było smacznie. Resztę papai pewnie utopię w jakimś cieście lub muffince, bo sama w sobie niestety nie przypadła mi do gustu, ale już w owsiance jak najbardziej.



Składniki:
5 łyżek owsianki
1 łyżka cukru z wanilią
1 łyżeczka cynamonu
1 papaja ze słoika
200 ml gorącej wody
50 – 100 ml mleka ( według gustu, ja wole gęstszą owsiankę i daję zawsze mniej mleka)
1 łyżeczka dżemu jagodowego
1 łyżeczka „miel de palma” – miód z palmy

Wykonanie:
Płatki owsiane zalać gorącą wodą, wsypać cukier waniliowy i zamieszać. Odstawić do napęcznienia. W tym czasie kroimy papaję na drobną kosteczkę. Kiedy płatki nasiąkną, dolewamy mleka, wrzucamy większą część owocu do owsianki, dosypujemy cynamon i mieszamy. Gotujemy na wolny ogniu i mieszamy, aby nasza owsianka nie przywarła do dna rondelka. Kiedy będzie gotowa, przekładamy do miseczki, na środku nakładamy łyżeczkę dżemu, i dekorujemy resztą papai. Całość polewamy miel de palma (może być zwykły miód, ten palmowy jest jednak mniej słodki).


Smacznego !!!

2 komentarze:

bouillie pisze...

Wygląda przepysznie! :-) Pozdrawiam.

Milena pisze...

Owsianka na sniadanko to super sprawa - zwlaszcza zima :) ale teraz glownie je ja moj Arianek :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...