czwartek, 12 stycznia 2012

Kluski z truskawkami

Sezon truskawkowy w Chile powoli dobiega końca. Wykorzystałam ten moment całkiem smacznie :D powstały moje pierwsze własnoręcznie ulepione od A do Z kluski z truskawkami. Jaka była mina mojego przybranego dziadka kiedy zobaczył w środku truskawki zamiast mięsa… W Polsce to typowy obiad sezonu, a tutaj Chilijczycy nie potrafią nic z truskawek wyczarować, przeważnie lądują w śmietanie z cukrem. Ja ich tu nauczę…. Zostało mi jeszcze troszkę tych czerwonych maleństw i w planach mam bułki drożdżowe z truskawkami. Ale wracając do moich klusek, jak już wspomniałam moje pierwsze samodzielne dzieło w tym zakresie. Oj dzięki Ci mamo, że nie wyrzucałaś mnie z kuchni ;), zawsze udało mi się coś podejrzeć i zapamiętać. Wyszły pyszne, słodkie, pełne truskawek i cynamonu. Polane masełkiem z bułką tartą. Jedyne co mi brakowało do zestawu to młoda kapusta zasmażana ze skraweczkami, tak to się u nas w domu zawsze je. No cóż, nie wszystko na raz.

Oto moja wersja tych pyszności.


Składniki podaje na oko, tak się w domu nauczyłam i nie potrafię inaczej:

Ziemniaki około 1 kg

1 jajko

Mąka, tyle aby ciasto tworzyło zwartą masę i nie rozpadało się (na oko około 2 szklanek lub więcej, zależy od ziemniaków, czy są bardziej czy mniej wodniste)

Truskawki pokrojone w ćwiartki (około 300g)



Cukier cynamonowy:

Cukier 1/3 szklanki
1 łyżeczka cynamonu




Wykonanie:

Ziemniaki obrać, umyć i ugotować w osolonej wodzie. Kiedy będą miękkie, odcedzić z wody i przecisnąć jeszcze ciepłe przez praskę do ziemniaków. Rozłożyć na stolnicy równomiernie aby szybko wystygły. Kiedy będą już zimne, tworzymy górkę z dołkiem (coś jak wulkan), obsypujemy górkę mąką tak aby pokryła całe ziemniaki, do dołka wbijamy jajko. Całość zagniatamy, jeśli masa będzie zbyt rzadka, należy dosypywać mąki, aż przestanie się kleić do rąk. Z masy tworzymy kuleczki wielkości troszkę większej niż piłeczka do ping ponga. Spłaszczamy formujemy w miarę duży placek, tak aby zmieściła nam się mniej więcej jedna truskawka w kawałkach. Truskawki posypujemy niepełną łyżeczką cukru wcześniej wymieszanego z łyżeczką cynamonu i sklejamy dokładnie. Tak przygotowane kluski wrzucamy do gotującej się wody z łyżeczką soli. Czekamy, aż wypłyną i gotujemy jeszcze ze 2 minutki. Wyciągamy z wody i zajadamy się pysznymi kluskami z truskawkami. Można je polać masełkiem z bułką tartą, można zjeść z jogurtem, albo po prostu spałaszować bez żadnych dodatków.



Smacznego !!!

2 komentarze:

Anonimowy pisze...

O ja nie mogę, moje ulubione! :) Dzięki za przypomnienie smaków z dzieciństwa. Pychota :)

Dusia pisze...

ja również uwielbiam!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...