czwartek, 26 stycznia 2012

Chleb z miodem i płatkami owsianymi

Spodobało mi się pieczenie chlebów, niestety ciężko dostać tutaj mąkę żytnią na zakwas, a jak już jest to cena jest z kosmosu. Nie zdemotywowało mnie to w ogóle, znalazłam w Internecie kilka przepysznych chlebów na drożdżach, które po kolei będę próbować. Na pierwszy ogień poszedł chlebek z miodem i płatkami owsianymi. Znalazłam go na niezawodnym blogu „Moje wypieki”, a sam przepis pochodzi z książki  'The big book of bread'. Chleb wyszedł przepyszny, nie wytrzymałam i rozkroiłam go jeszcze ciepłego. Oj trzy kromki z marmoladą i masełkiem poszły za jednym zamachem. Rozpływa się w ustach, jest delikatny, lekko słodki, po prostu pyszny. Na następny dzień już nie tak samo mięciutki, ale wystarczy go troszkę podpiec w tosterze i można śmiało zjeść z marmoladką na śnadanie. Przepis godny polecenia.



Składniki:
550 g mąki pszennej chlebowej
2 łyżeczki soli
15 g miękkiego masła
115 g płatków owsianych + na posypanie
2 łyżeczki suchych drożdży
150 ml letniego mleka
2 łyżki miodu
225 ml letniej wody



Wykonanie:
Mąkę przesiać, wymieszać z solą. Dodać masło, płatki, drożdże, mleko i wodę, miód. Wyrobić ciasto, by było gładkie i elastyczne. Uformować kulę, włożyć do miski, przykryć, pozostawić w ciepłym miejscu do podwojenia objętości (1 - 1,5 h).
Po tym czasie ciasto jeszcze raz wyrobić, ukształtować bochenek. Położyć na blaszkę wysypaną mąką, przykryć i jeszcze raz pozostawić do wyrośnięcia na około 40 minut. Przed pieczeniem posmarować mlekiem i posypać płatkami owsianymi.

Piec w temperaturze 230ºC przez 10 minut, potem temperaturę obniżyć do 200ºC i piec dodatkowe 20 - 25 minut, aż chleb będzie wyrośnięty, brązowy i po uderzeniu od spodu usłyszymy głuchy odgłos. Studzić na kratce.


Brak komentarzy:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...