środa, 29 lutego 2012

Rogaliki dyniowe z nadzieniem orzechowym


Nie potrafię długo wytrzymać bez „czegoś słodkiego”, tak już mam. Maksymalnie wytrzymam kilka dni, ale wtedy czuję się jak narkoman na głodzie. Gdy tylko uzupełnię poziom cukru w organizmie, to od razu jakoś lepiej mi się robi. W mojej krótkiej karierze domowego kucharza nie piekłam jeszcze rogalików, a odkąd pamiętam zawsze chciałam je zrobić. Dzisiaj nadszedł ten wiekopomny dzień i oto są !!!! pyszne rogaliki dyniowe z jeszcze pyszniejszym nadzieniem orzechowym. Przepisów w Internecie jest wiele, ale ja wybrałam właśnie ten i go zacytuję, urzekły mnie wspaniałe zdjęcia i prostota wykonania.


Składniki:
Ciasto:
400 g mąki,
70 g masła,
3/4 szklanki mleka,
1 i 1/2 łyżeczki drożdży suszonych,
1/3 szklanki cukru, (dałam ¼ szklanki)
1 łyżeczka ekstraktu waniliowego,
2 żółtka,
2 kopiaste łyżki dyniowego puree,(drobne kawałki dyni upiec w piekarniku, a potem rozgnieść widelcem)
1/2 łyżeczki soli

Nadzienie:
ok. 1 szklanka orzechów laskowych lub włoskich,(u mnie pół na pół włoskie i migdały)
50 g cukru brązowego,(dałam białego)
40 g stopionego masła,(brakło masła, wlałam margarynę)
szczypta cynamonu (lub więcej jak ktoś lubi :)) (u mnie sporawa łyżka)

1 jajko do smarowania (wykorzystałam białka)



Wykonanie:
Mleko, masło i cukier na ciasto podgrzać razem w rondelku. Żółtka utrzeć i wymieszać z dyniowym puree i wanilią, po czym całość dodać do lekko schłodzonego mleka.

Przesianą mąkę wymieszać z suchymi drożdżami i solą. Dodać składniki mokre i wymieszać na gładkie ciasto. Odstawić na 5 minut i dobrze wyrobić, aż stanie się gładkie, lśniące i nie będzie kleić się do rąk. Uformować kulę, przykryć i pozostawić do wyrośnięcia na około godzinę, aż podwoi swoją objętość.

W międzyczasie przygotować nadzienie. Orzechy zmielić lub drobno posiekać (wolę te siekane :)) i wymieszać z resztą składników.

Wyrośnięte ciasto wyłożyć na blat oprószony mąką i rozwałkować na grubość ok. 0,5 cm. Jeżeli formujemy rogaliki, trzeba pokroić ciasto na trójkąty, jeżeli wolicie grzebienie - na kwadraty. Kwadraty naciąć z jednej strony w równych odstępach na głębokość ok. 1 cm. Posmarować nadzieniem i zwinąć tak, aby nacięcia znalazły się na wierzchu. Rogaliki formujemy jak rogaliki - zwijamy trójkąty zaczynając od podstawy. Rogaliki ułożyć na wyłożonej pergaminem blasze i pozostawić do wyrośnięcia na ok. 30 minut.

Piekarnik rozgrzać do 180 stopni. Przed włożeniem do pieca, posmarować rogaliki roztrzepanym jajkiem. Piec ok. 15 minut, aż ładnie się zarumienią.



Smacznego !!!

1 komentarz:

Maggie pisze...

Tez tak mam, ze predzej czy pozniej (zwykle predzej ;)) musze zjesc cos slodkiego i juz. Te rogaliki wygladaja tak uroczo, ze na pewno bym sie na jednego skusila.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...