niedziela, 12 lutego 2012

Gwiezdne bułeczki

Pyszne bułeczki na niedzielny podwieczorek. Nie pamiętam skąd mam przepis, jest z czasów kiedy nie zapisywałam sobie źródła przepisu, a szkoda. Przepis jest bardzo prosty, z mojej strony dodałam siemię lniane, zmieniłam też sposób wykonania i trochę przekręciłam nazwę i tak powstały moje dzieła, które pięknie pozowały do zdjęć, jeszcze lekko cieplutkie, pachnące świeżością nie chciały zakończyć sesji zdjęciowej zbyt wcześnie. No ale koniec musiał nastąpić i nadszedł czas na konsumpcje. I tutaj rozpływamy się w lekkim smaku bułeczek serwowanych z marmoladą z ananasa, wanilii i rozmarynu, która przyjechała do mnie w prezencie prosto z samego Madagaskaru, pychota :D


Składniki:
3 szklanki mąki
30 g miękkiego masła
1/3 szklanki siemienia lnianego
1 łyżeczka cukru
1 łyżeczka soli
1 ½ łyżeczki drożdży suchych
200 ml ciepłej wody
100 ml mleka 1,5%
Roztrzepane jajko z łyżką wody i ziarna sezamu, maku i siemienia lnianego na posypkę



Wykonanie:
Mąkę wymieszać z miękkim masłem, następnie dodać pozostałe składniki i zalać ciepłą wodą i mlekiem. Całość wymieszać i zagnieść elastyczne ciasto, które nie klei się do rąk. Przełożyć do miski, przykryć czystą ściereczką i odstawić w ciepłe miejsce do wyrośnięcia na około 1 – 1,5 godziny. Po tym czasie ciasto wyjąć, lekko przerobić i rozwałkować na grubość około 1-1,5 centymetra. W miarę dużymi foremkami wycinać kształty (u mnie gwiazdki i serduszka) i przełożyć na natłuszczoną blachę. Całość przykryć ściereczką i odstawić do napuszenia na 30 minut. Następnie posmarować roztrzepanym jajkiem i posypać ulubionymi ziarnami. Piec w 200*C przez około 15-20 minut, do zarumienienia się skórki.






Smacznego !!!

1 komentarz:

Milena pisze...

sliczniutkie sa az szkoda jesc ich..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...