niedziela, 16 grudnia 2012

Muffiny pomarańczowo kokosowe


Wracam na bloga z muffinkami, dawno ich nie robiłam, ale że zostałam poproszona o zrobienie kilku….nastu małych słodkości dla koleżanki z pracy, więc musiałam sobie przypomnieć jak się je robi. Na pytanie jakie smaki, otrzymałam trzy podpowiedzi…
1.    Pomarańczowo kokosowe,
3.    Marchewkowe,
Tym razem postawiłam na nową metodę robienia muffinek, według mnie babeczki wychodzą smaczniejsze, bardziej puszyste i pełniejsze w smaku. Trzeba odpalić mikser, ale chyba warto.

Hmm wyzwanie, takich smaków jeszcze nie robiłam, oprócz marchewkowych. Podołałam, muffiny pomarańczowo kokosowe wyszły przepyszne, czuć w nich jeden i drugi smak, żaden nie góruje nad drugim. Idealnie dopasowane, były przepyszne.


Składniki na  10 muffinek:
200g mąki pszennej,
50g wiórków kokosowych,
150g cukru,
1 łyżeczka proszku do pieczenia,
50g cukru brązowego,
2 jajka,
2 pomarańcze,
100 ml oleju,
*grube wiórki kokosowe do ozdoby,

Wykonanie:
Umyć pomarańcze, z jednej zetrzeć drobno, z drugiej długie paski skórki, wycisnąć sok z obu. Jaja z cukrem ubić na puszystą masę, wlać połowę soku z pomarańczy i olej.  W osobnej misce wymieszać mąkę z proszkiem do pieczenia, wiórkami kokosowymi  i drobno startą skórką pomarańczy. Powoli dosypywać do masy jajecznej i dobrze wymieszać. Do przygotowanej wcześniej formy na muffinki wlewać masę do ⅔ jej wysokości, wstawić do rozgrzanego do 180̊C piekarnika i piec około 20 minut.

Z pozostałego soku pomarańczowego, brązowego cukru i skórki pomarańczowej robimy syrop. Do rondelka wlewamy sok, wsypujemy cukier i skórkę. Podgrzewamy całość, aż cukier się skarmelizuje i powstanie lepki syrop.

Muffinki nakłuwamy widelcem, polewamy syropem i ozdabiamy skórką pomarańczową i wiórkami kokosowymi. Dzięki karmelowi wszystko będzie trzymać się na miejscu.

Brak komentarzy:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...