niedziela, 16 grudnia 2012

Muffinki marchewkowe z pijanymi rodzynkami


Ostatnie muffiny z zamówionych – marchewkowe. Są jednymi z bardziej „chodliwych” babeczek, upiekłam już ich sporo na zamówienie znajomym. Tym razem postanowiłam trochę je uaktualnić w smaku. Zawsze dodawałam orzechy, tym razem upiłam rodzynki w rumie, kurcze jaka odmiana, wyraźnie było czuć rodzynki nasiąknięte rumem, do ciasta też coś niecoś się wlało. Posypane cynamonowym cukrem były hitem piątkowym w pracy.


Składniki na 12 sztuk:
200g mąki pszennej,
200g startej na drobnych oczkach marchewki,
1 łyżeczka proszku do pieczenia,
1 łyżeczka cynamonu,
½ łyżeczki mielonego imbiru,
½ łyżeczki mielonych goździków,
¼ łyżeczki kardamonu,
¼ łyżeczki gałki muszkatołowej,
100g cukru,
100 ml oleju,
2 jajka,
50 ml rumu,
*duża garść rodzynek,

Cynamonowa posypka:
1 łyżeczka cynamonu,
*kilka łyżeczek brązowego cukru (według upodobania),

Wykonanie:
Rodzynki utopić w rumie na kilka godzin, czym dłużej tym lepiej, moje leżakowały 3h. Z jajek i cukru ubić puszystą masę, powoli dolewać olej i rum z rodzynek. W osobnej misce wymieszać mąkę z proszkiem do pieczenia i przyprawami. Wsypać do masy jajecznej i dokładnie wymieszać, dodać marchew i rodzynki, połączyć wszystko dokładnie. Do przygotowanej wcześniej formy na muffinki wlewać masę do ⅔ jej wysokości, z wierzchu posypać cukrem cynamonowym. Wstawić do rozgrzanego do 180̊C piekarnika i piec około 20 minut.

Brak komentarzy:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...