środa, 30 listopada 2011

Cytrynowo-owsiane krakersy

Oto moja wersja owsianych krakersów, które znalazłam na tym blogu, skąd czerpie dużo pomysłów i przydatnych informacji. Do moich krakersów dodałam świeżo wyciśnięty sok i startą skórkę z cytryny. Są super chrupiące a smak cytryny orzeźwia w te upalne dni (tutaj w Chile dopiero zaczyna się lato). Musiałam też dodać więcej mąki, bo duża ilość soku spowodowała, że ciasto kleiło mi się do rąk.






Składniki:
1 szklanka płatków owsianych
1 2/3 szklanki mąki
1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
3/4 szklanki cukru
szczypta soli
60g masła (dałam margarynę do pieczenia)
1/4 szklanki ciepłego mleka
starta skórka z 1 cytryny
sok z cytryny







Wykonanie:
Płatki owsiane pokruszyć w blenderze, tylko nie na pył, mają być lekko połamane. Wsypać do miski i dodać resztę składników. Zagnieść ciasto i rozwałkować na około 3-4 milimetry i wykrawać kształty.
Piec 10 minut w 180*C
Z podanych składników wyszło mi mnóstwo malutkich krakersików. Zrobiłam też większe, ale te mniejsze fajnie się chrupało.

Smacznego !!!

Brak komentarzy:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...