poniedziałek, 29 września 2014

Dyniowe placuszki z jabłkami i cynamonem



Blog trochę zaniedbany, ale mam nadzieję że już niedługo wszystko wróci do normy i będę mogła na nowo pokazywać Wam moje słodkie dzieła. Przez całe lato szukaliśmy swojego miejsca w świecie. Znaleźliśmy je we Wrocławiu :) Sporo jeszcze wyzwań przede mną, ale już po trochu mogę zacząć odkurzać mojego bloga.

Na początek, z nowej kuchni, przedstawiam dyniowe placuszki z jabłkami i sporą dawką cynamonu. Jesień idzie i aż grzech byłoby nie skorzystać z darów jakie przynosi. Powoli zakochuję się w dyni, już nie mogę się doczekać dnia dyni przy wrocławskim ogrodzie botanicznym. Ja będę, a Wy?

Placuszki są mięciutkie, bardzo bardzo dyniowe z wyraźnym posmakiem cynamonu. Drobno pokrojone jabłuszko fajnie chrupie pod zębami. Fajny deserek na jesienne dni.


Składniki na spory talerz placuszków:
20 g drożdży + 1 łyżeczka cukru i mąki,
250 g mąki pszennej,
1 szklanka puree z dyni (u mnie dynia Hokkaido)
2 1/2 łyżki cukru pudru,
2 jajka,
1 szklanka mleka,
2 jabłka pokrojone w drobną kosteczkę,
1 łyżeczka cynamonu,

Wykonanie:
Z drożdży, łyżeczki cukru i mąki oraz kilku łyżek letniego mleka zrobić zaczyn. Poczekać, aż ruszą drożdże i dopiero zabrać się za resztę składników.

Puree można przygotować sobie wcześniej, moje leżało kilka dni w lodówce i nic się nie stało. Dynię wystarczy pokroić w kosteczkę i ugotować lub upiec do miękkości, a na koniec ugnieść na jednolitą masę. Moje puree powstało z dyni Hokkaido i było bardzo gęste.

Do puree dodać mleko i dobrze rozmieszać, aby dokładnie się połączyły składniki. Dodać jaja i bardzo dokładnie roztrzepać. Wsypać mąkę, cukier, cynamon oraz zaczyn drożdżowy. Dobrze wszystko wymieszać i odstawić na kilka chwil. W tym czasie obrać 2 jabłka i pokroić w drobniutką kostkę. Dodać do masy dyniowej. Piec placuszki na średnio rozgrzanej patelni bez dodatku oleju. Podawać z miodem, cukrem pudrem lub zajadać się bez dodatków.
Smacznego !

Brak komentarzy:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...